Улаанбаатар хотод байгуулах гэж буй метроны шугам нь Толгойтоос Амгалан хүртэл 17.7 км урт байх бөгөөд үүнээс 6.6 км нь газар доогуур хийгдэх юм. Метро нь газар доорх инженерийн байгууламж тул цахилгаан эрчим хүчний найдвартай эх үүсвэр шаардлагатай.
Метронд шаардагдах цахилгааны эх үүсвэрийг ирэх аравдугаар сард ашиглалтад орох Бөөрөлжүүтийн цахилгаан станцаас нийлүүлэхээр төр, хувийн хэвшлийн харилцан хэлэлцээр хийжээ. Монгол Улсын төвийн эрчим хүчний системийн оргил ачаалал 2020 онд 1309 мBт хүрсэн бөгөөд үүний 60 хувийг Улаанбаатар хотын ачаалал эзэлжээ.
Жайка олон улсын байгууллагын урьдчилсан судалгаагаар метро жилд 50-60 мВт цахилгаан эрчим хүч ашиглана гэж тооцолсон байдаг. Тодруулбал, төр, хувийн хэвшлийн түншлэлийн хүрээнд хэрэгжүүлж буй Бөөрөлжүүтийн цахилгаан станц нийт 300 мВт-ын хүчин чадалтай. Тус цахилгаан станцын эхний блок бүхий 150 мВт хүчин чадалтай станц энэ оны аравдугаар сард ашиглалтад орох бол хоёрдугаар ээлжийг 4-5 жилийн дараа ашиглалтад оруулахаар төвлөж буй. Бөөрөлжүүтийн цахилгаан станц бүрэн ашиглалтад орсноор одоогийн “ТЭЦ 3”-ын үйлдвэрлэж буй эрчим хүчний хэмжээнээс нэг дахин илүү хүчин чадлыг төвийн эрчим хүчинд нийлүүлнэ.
Mетроны цахилгаан эх үүсвэрийн талаар НИТХ-ын ээлжит бус XVII хуралдааны II хэлэлцүүлгийн үеэр Нийслэлийн Засаг дарга бөгөөд Улаанбаатар хотын Захирагч Х.Нямбаатар “Төр, хувийн хэвшлийн түншлэлээр эрчим хүчний шинэ эх үүсвэрүүдийг хэрхэн бий болгож болох вэ гэдгийг Улаанбаатар хотын бүсчилсэн хөгжлийн форумаар танилцуулна. Эрчим хүчний эх үүсвэрээ шийдэхгүйгээр метроны төслийг эхлүүлнэ гэж байхгүй. Мэдээж бид эрчим хүч, дулаан зэрэг бүх асуудлаа тооцсон. Энэ хүрээнд төр, хувийн хэвшлийн түншлэлийн тухай хуульд өөрчлөлт оруулахаар хуулийн төсөл боловсруулж байна. Гуравдугаар сарын сүүлээр УИХ-д өргөн барина. Тус хуулийн төслийг үндэслэж дээрх асуудлуудаа төр, хувийн хэвшлийн түншлэлээр шийднэ” гэв.
Сэтгэгдэл ( 12 )
Хүмүүсээ энэ тоонд, жилд гэдэгт бүү итгэ. МВт гэсэн нэгж нь чадлын нэгж, жилд гэвэл чадал биш энергийн нэгж, МВтц байх ёстой. Аливаа худал яригчдаас зай барьж яваарай.
Эргүү нь жилд 60 мегаватт ч гэх шиг. Өдөрт гээч дээ
Бөөрөлжүүтийн цахилгаан станцад чинь ажиллах хүчин нь хаана байнаа. Бас л хужаа нар 100 жилээр сууж Монгол улсад цахилгаанаа зарж амьдарах уу? Хаанаас хөрөнгө нь гарч байгаа хэн барьж байгаа гэх мэт тодорхой зүйлийг тайлбарлах хэрэгтэй дээ. Өөрсдөө хийж чадөх юмаа яагаад заавал хужаа нараар хийлгэх оршин суулгах гээд байгааг ойлгохгүй л байна даа
Ш***лдаа. Хэрэглээний ѳсѳлтийг л Бѳѳрѳлжүүт хангана. Метро гэж тархи мѳнгѳ угаах болхи арга!
Митроны тог байтугай хэрэглээгий тогоо яая гэж бга биз дээ. Станцаа бариад агаарын бохирдолоо цэгцлээч дээ. Эхлээд шийдэх ажлаа хийгээгүй байж. Юун тендэр вэ. Худлаа жүжиг тавихаа брлио.
Мэдэхгүй ээ барьсан хийсэн ажлын байр цахилгаан станц үйлдвэр бүтээн байгуулсан юм юу ч алга. Метро дүүжин тээвэр гэж юу л бол баахан мөнгө идсэн Сонгууль дөхөхөөр л одоо хийх гэж байгаа юм шиг сенсацлаад бүү мэд. Ногоон автобус , Нүүрс Оюун Эрдэнэ , Нямбаатар гуай нараас нам ялагдаад шалгаж чаддаг юм бол тогоо тогоогоороо л но той.
гүүрэн замууд олныг бариа малнуудаа. метроноос буугаад ажил гэрлүүгээ 20 гучин мин явган алхах монгол хүн ховор шүү. түгжрээд ч хамаагүй машинаараа л явна цаадуул чинь.
гүүрэн замууд олныг бариа малнуудаа. метроноос буугаад ажил гэрлүүгээ 20 гучин мин явган алхах монгол хүн ховор шүү. түгжрээд ч хамаагүй машинаараа л явна цаадуул чинь.
гүүрэн замууд олныг бариа малнуудаа. метроноос буугаад ажил гэрлүүгээ 20 гучин мин явган алхах монгол хүн ховор шүү. түгжрээд ч хамаагүй машинаараа л явна цаадуул чинь.
20 км бодоод үздээ төмөр зам тавиад асар өндөр үнээр шүү бас тогоор ажилах вогон хэр хэрэгцээтэй вэ тэр их мөнгөөр хэд хэдэн гүүрэн зам тавхтйн бол хэн ч суухгүй метроноос хавигүй дээр юм шиг санагдахын яармагаас амаглан шүү ккк ёоо
Дэмжиж бна. Азид метрогүй ганц орон Монгол гээ биздээ. Хойч үедээ метро үлдээх ёстой.
Худлаа шаагаал ! 8-н жил 240 км зам тавьж чадаагүи ! Агаарын бараг метро барина гэж СБ -н талбаи дээр өчнөөн жил кабин тавьж хошигруулаад төсөл мөсөл зөвлөх үилчилгээ гэж өчнөөн тэрбум авч идээд болил доо !