МИАТ-ийн орлого, зарлагын баримтуудыг дэлгэж байна

Автор | Zindaa.mn
2013 оны 04 сарын 17

Улсын мөрдөн байцаах газар МИАТ-ийн удирдлагуудын мөнгө угаасан хэргийг  шалгаж, Нийслэлийн прокурорын газарт шилжүүлэхэд бэлэн болсон талаар холбогдох эрхмүүд хэлж байгаа. Гэхдээ МИАТ-ийн үе үеийн захирлууд, Төрийн өмчийн хорооны нэр бүхий хүмүүс,  хуулийн байгууллагынхан гэхчлэн бүхэл бүтэн бүлэглэл байгаа гэгдэж байсан энэ хэрэгт холбогдогсдын хүрээ мөрдөн байцаалтын явцад ихээхэн хумигджээ. Ер нь бол сэжигтнээр татагдах ёстой хүмүүс Б.Эрдэнэбилэг, Р.Бат-Эрдэнэ, Ц.Орхон, Г.Жаргалсайхан Ч.Хоролсүрэн, н.Суурьтогтох,  С.Батхишиг, Б.Мандахбаяр нараар тогтохгүй гэдгийг олон талын эх сурвалжийн мэдээлэл баталгаажуулж байсан ч, хуулийнхан арай  өөрөөр харж байгаа бололтой юм. Ерөнхийдөө дуулиан ихтэй энэ хэрэг  прокурорын шат руу шилжлээ гэхэд эргээд нэмэлт мөрдөн байцаалт руу буцдаг жишгээр ужиграх эсэх нь одоогоор тодорхой бус байна. Тэгэхээр удирдлагуудын мөнгө угаасан хэрэг ийм маягаар явж байгаатай зэрэгцэн МИАТ компанийн алдагдалтай үйл ажиллагаанд анхаарал хандуулахаас өөр аргагүй байгаа юм.

Түүнчлэн тус компанийн 2009-2011 оны Санхүүгийн үйл ажиллагаа, орлого, зардлын бүтэц, төлөвлөлт, гүйцэтгэлийн талаарх баримтуудыг цувралаар хүргэж байна. Зам, тээвэр, барилга, хот байгуулалтын сайдын 2011 оны 10 дугаар сарын    10-ны өдрийн 269 дүгээр тушаалаар байгуулагдсан Ажлын хэсэг “МИАТ” төрийн өмчит хувьцаат компанид шалгалт хийсэн байдаг юм.

 

МИАТ-ийн орлого,  зардлын тухай

 МИАТ компани 2009 онд 95.4 тэрбум төгрөгийн, 2010 онд 100.9 тэрбум төгрөгийн 2011 оны 3 дугаар улирлын байдлаар 100.1  тэрбум төгрөгийн орлоготой ажилласан  байдаг. 2011 оны эхний 3 улирлын байдлаар зорчигч тээвэрлэлт 2009 оноос 4.6 хувиар, 2010 оноос 15 хувиар дээгүүр байна. 2009-2011 онд суудал ашиглалт 6.4-12.8 хувиар нэмэгджээ.

Гэвч Нэг зорчигчийн дундаж орлого 2009 онд 334.9 мянган төгрөг, 2010 онд 298.7 мянган төгрөг, 2011 онд 255.3 мянган төгрөг байна. Зорчигчийн тоо  өссөн ч орлого өсөөгүй шалтгааныг авч үзвэл зорчигчийн тооны өсөлтөнд Бээжин, Токиогийн чиглэлийн зорчигчийн тоо өссөн харин тэдгээрийн билетний /такс ороогүй/ Бээжин 199038 төгрөгнөөс 166985 төгрөг болж буурсан, Токио 592591  төгрөгөөс 434817 төгрөг болж буурчээ. Нийт зардалд зардлын ангилалаар эзлэх хувийг авч үзвэл шууд зардал 2009 онд 57.7 хувь байсан бол 2010 онд 53 хувь, 2011 оны 3 дугаар улирлын байдлаар 62.9 хувь болж өссөн, шууд бус зардал нь 2009 онд 26.8 хувь байсан бол 2010 онд 33.3 хувь 2011 оны 3 дугаар улирлын байдлаар 24.9 хувь болж буурсан байна.

 

Эдийн засгийн үзүүлэлтүүд

Хэмжих нэгж

Онууд

2009

2010

2011-IIIтөл

2011-III

A

B

1

2

3

4

Бүтээгдхүүн үйлдвэрлэлт

а

Зорчигч тээвэрлэлт

хүн

239461

263319

242158

275421

 

Бээжин

хүн

82026

111040

 

125063

 

Сөүл

хүн

95783

97935

 

96325

 

Токио

хүн

23901

25925

 

27933

 

Иркутск

хүн

235

 

 

 

 

Улаанбаатар-Москва

хүн

9329

7306

 

8907

 

Берлин Москва

хүн

1999

2140

 

1813

 

Осака

хүн

2590

2843

 

3542

 

Ховд

хүн

3060

 

 

 

 

Мөрөн

хүн

3703

 

 

 

 

Улаанбаатар Берлин

хүн

17070

16130

 

24033

 

Ханида

хүн

 

 

 

 

 

Чежү

хүн

 

 

 

 

 

Хонконг

хүн

 

 

 

14539

б

Ачаа тээвэрлэлт

тонн

1031.8

1309.4

1576.7

1578.6

- илүү тээш

тонн

143.7

118.4

144.9

113.8

-шуудан

тонн

236.4

278.6

229.2

238.7

-ачаа

тонн

651.7

912.4

1202.6

1226.1

Суудал ашиглалт

хувь

66.2

70.2

64.6

74.7

Нислэгийн зам

Мян.км

4834

4268.3

4672

4408.7

Нийт орлого

Сая.төг

95483.7

100879.9

93688.1

100125.3

Үндсэн үйл ажиллагаааны орлого

Сая.төг

90579.2

91386.6

89615.2

95407.3

Зорчигч тээвэрлэлтийн орлого

Сая.төг

78693.4

76590.0

75080.2

75158.4

Бээжин

 

16326.3

20922.2

 

20883.6

Сөүл

 

30705.8

31211.6

 

25204.7

Токио

 

14163.5

13052.2

 

12145.7

иркутск

 

56.1

5015.2

 

 

Улаанбаатар-Москва

 

4498.1

3166.5

 

2419.7

Берлин Москва

 

352.3

303.6

 

258.5

Осака

 

948.9

1254.8

 

1793.0

Ховд

 

410.6

 

 

 

Мөрөн

 

311.2

 

 

 

Улаанбаатар Берлин

 

11958.5

8729.4

 

10523.2

Ханида

 

164.4

 

 

 

Чежү

 

302.6

 

 

94.3

Хонконг

 

89.2

 

 

3826.1

Илүү тээшний орлого

Сая.төг

1444.9

1492.9

1219.7

1219.9

Шуудангийн орлого

Сая.төг

231.3

320.4

367.5

243.7

Ачааны орлого

Сая.төг

2100

2531.2

3013.3

3548.5

Захиалагт нислэгийн орлого

Сая.төг

721.4

1632.2

1184.9

990.9

Тээвэрлэлтийн орлого 

Сая.төг

83191.0

82566.7

80865.7

81161.5

Шатахууны үнийн эрсдэл (YR)-ийн эрсдэл

Сая.төг

7388.2

8819.9

8749.5

12604.9

Терроризмын ү/а-ны эрсдэлийн даатгал (YQ)-ийн хураамж

Сая.төг

 

 

 

1640.9

Терроризмын ү/а-ны эрсдэлийн даатгал (YQ)-ийн хураамжийн best wealth –д шилжүүлсэн

Сая.төг

2909.0

1618.5

 

 

Үндсэн бус үйл ажиллагаааны орлого

Сая.төг

4904.5

9493.3

4072.8

4717.9

Гадаадын төлөөлөгчийн газруудын орлого

Сая.төг

12462.9

10803.9

 

5787.4

Берлин

 

4641.4

2990.5

 

1612.2

Бээжин

 

2051.0

1972.5

 

1392.0

Сөүл

 

2571.1

2001.8

 

1388.2

Москва

 

1048.3

779.6

 

432.4

Токио

 

2016.6

1645.8

 

692.2

Хонконг

 

 

 

 

176.9

Интернет билет

 

134.4

1413.7

 

547.0

 

НИЙТ ЗАРДАЛ

Сая.төг

93894.0

102649.6

90200.6

101498.2

Шууд зардал

Сая.төг

54183.8

54593.9

56791.1

63409.6

Шууд бус зардал

Сая.төг

25239.6

34267.6

22753.9

25109.1

Нэмэлт болон удирдлагын зардал

Сая.төг

14470.6

13967.6

10487.5

12246.0

Гадаадын төлөөлөгчийн газруудын хөрөнгө

Мян.төг

 

 

 

 

666417.2

 

 

Берлин

Мян.төг

 

 

 

154562.7

Бээжин

Мян.төг

 

 

 

85379.2

Сөүл

Мян.төг

 

 

 

157938.9

Москва

Мян.төг

 

 

 

50171.5

Токио

Мян.төг

 

 

 

136610.5

Хонконг

Мян.төг

 

 

 

81754.4









 

Ачааны борлуулалт, агентын шимтгэлийг 2009-2011 оноор харуулбал

/Сая.төг/

д/д

Агентын нэрс

Чиглэл

Байршил

орлого

2009

2010

2011

авлага

1

МИАТ АШХ

УБ-аас ОМ-ын бүх чиглэлд

УБ-Буянт-Ухаа

Борлуулалт

346.4

240.8

173.1

 

шимтгэл

 

 

 

 

2

МАТ

ОМ-ын бүх чиглэлд

УБ

Борлуулалт

1649.9

1409.6

2133.2

264.3

шимтгэл

144.9

120.3

192.0

 

Шимтгэлийн хувь

8.8

8.5

9.0

 

3

Шанхай дахь АТС

Бээжин-УБ

Шанхай

Борлуулалт

38.5

 

 

 

шимтгэл

 

 

 

 

4

Монкор карго

Сөүл-УБ

УБ, Сөүл

Борлуулалт

508.5

591.0

147.6

128.1

шимтгэл

19.9

27.4

2.1

 

Шимтгэлийн хувь

4.0

4.6

1.4

 

5

Далай монгол

Сөүл-УБ

Сөүл

Борлуулалт

93.3

511.7

444.4

71.8

шимтгэл

2.0

9.8

12.0

 

Шимтгэлийн хувь

2.1

1.9

2.7

 

6

Бээжин ТГ

Бээжин-УБ

Бээжин

Борлуулалт

 

29.3

13.6

 

шимтгэл

 

 

 

 

7

Сувд карго

Сөүл-УБ

Сөүл

Борлуулалт

 

183.8

324.6

 

шимтгэл

 

9.3

12.5

 

Шимтгэлийн хувь

 

5.0

3.8

 

8

Бээжин АРС

Бээжин-УБ

Бээжин

Борлуулалт

 

 

143.5

2.2

шимтгэл

 

 

 

 

9

Бээжин-Mangla

Бээжин-УБ

Бээжин

Борлуулалт

 

 

7.5

1.7

шимтгэл

 

 

 

 

10

Бээжин-Kerry

Бээжин-УБ

Бээжин

Борлуулалт

 

 

14.2

4.3

шимтгэл

 

 

 

 

11

MKD

Сөүл-УБ

УБ

Борлуулалт

 

 

308.1

133.9

шимтгэл

 

 

27.7

 

 

 

 

9

 

12

Pacific Aviation Marketing (HK)

HKG-ULN

HKG

Борлуулалт

 

 

58.7

35.4

шимтгэл

 

 

1.8

 

 

 

НИЙТ ДҮН

Борлуулалт

2636.6

2966.2

3768.5

 

шимтгэл

166.8

166.8

248.1

 

 

ОМ-ын бүх чиглэлд 2009-2011 онд  нийт ачааны борлуулалтын 60 орчим хувийг зөвхөн МАТ компани гүйцэтгэж  9 орчим хувийн шимтгэл авсан байна.

 

Шууд зардлыг нэр төрлөөр нь авч үзвэл:

 

Зардлын төрөл

 

2009 он

Эзлэх хувь

2010 он

Эзлэх хувь

2011 он

Эзлэх хувь

Хэмжих нэгж

Сая.төг

хувь

Сая.төг

хувь

Сая.төг

Хувь

Шатах тослох материал

22434.8

42.08

23063.9

42.25

29858.2

47.09

Нисэх буудлын хураамж

3990.4

7.48

3052.7

5.59

3042.5

4.8

Аэронавигацийн орлого

4742.0

8.89

3919.9

7.18

5193.6

8.19

Газрын үйлчилгээ

5489.6

10.30

5945.8

10.89

4976.1

7.85

Техник засвар үйлчилгээний зардал

7618.7

14.29

7981.8

14.62

7348.8

11.59

Зорчигчийн хүнс

4153.0

7.79

4564.4

8.36

4872.3

7.68

Зорчигчийн үйлчилгээ

1514.8

2.84

2167.1

3.97

2241.5

3.53

Нисэх бүрэлдэхүүний зардал

3370.5

6.32

3898.4

7.14

5876.4

9.27

Дүн

53313.8

100.0

54594.0

100.0

63409.4

100.0

Эндээс харахад шууд зардлын өсөлтөнд шатахууны өсөлтийн эзлэх хувь нэмэгдсэн байна.

Мөн зорчигчийн хүнсний зардлыг зорчигчийн тоотой харьцуулахад:

Зардлын төрөл

 

Хэмжих нэгж

2007он

2008 он

2009 он

2010 он

2011 он

Зорчигчийн хүнс Үүнээс:

Сая.төг

3309.8

3370.3

4153.0

4564.4

4872.3

Нүхт тур ХХК-д төлсөн хоолны зардал

мян.төг

 

 

1086.4

1730.5

1618.5

Хүн

 

 

122584

135154

139480

Нэгж өртөг

 

 

8.9

12.8

11.6

Зорчигчийн тоо

хүн

275680

277112

239461

203158

275421

Нэгж өртөг

Мян.төг

12.0

12.2

17.3

22.5

17.7

Нэгж өртгийн харьцаа

 

 

 

1.9

1.7

1.5

Тэгэхээр дээрх хүснэгтээс харахад нэг зорчигчийн хүнсний өртөг 2007 оноос 47.5 хувиар, 2008 оноос 45.1 хувиар тус тус өссөн байна. Энэ нь зорчигчийн хоолыг менежментийн гэрээгээр Нүхт тур компанид шилжүүлсэнээс зорчигчид ноогдох зардал 1.5-1.9 дахин өссөнийг баталгаажуулж байгаа юм.  

Шууд бус зардалд өмнөх онуудаас зөвхөн онгоц түрээсийн зардал буурсан, бусад зардал өсчээ. Үүнд: Нислэгийн саатал,  борлуулагч агентуудын шимтгэл, SITA суудал захиалга, гадаад  дахь төлөөлөгчийн газруудын зардал, IOSA, ISAGO аудитын төлбөр зэрэг зардал өссөн байна.

Нэмэлт болон удирдлагын зардлаас ерөнхий сургалтын зардал, албан томилолтын зардал, нийтийн ба хөнгөн тэрэгний зардал, зар сурталчилгааны зардал, зөвлөх болон бусад үйлчилгээний зардал, Олон улсын гишүүнчлэлийн зардал, ажиллагсдын орон сууцны хөнгөлөлтийн зардал зохих хувиар нэмэгдсэн байгаа юм. За харин дараагийн цувралаар зардлууд дотроос  томоохон дүн бүхий зардлууд нь чухам юу юу байдаг вэ гэдгийг хүргэх болно.

Б.Итгэлт

Сэтгэгдэл ( 1 )

Сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.
нууц(202.170.68.19) 2013 оны 04 сарын 18

Байгуулгын нууц задалхаа болиоч дээ.Шуналын туламнуудын идсэн уусныг л бичдэг юм байгаа биз. Байгуулгын нууц задалхаа болимоор юмаа. Арай дэндэж байна шүү

0  |  0
Top