БНХАУ-ын нийслэл Бээжин хотын Ардын төлөөлөгчдийн Их хурлын Байнгын хорооны дарга ноён Ли Вэйн урилгаар НИТХ-ын дарга С.Амарсайхан тэргүүтэй НИТХ-ын төлөөлөгчид 2018 оны 5 сарын 14-16-ны өдрүүдэд Бээжин хотод ажлын айлчлал хийлээ.
Айлчлалын эхний өдрийн өглөө Бээжин хотын Ардын Төлөөлөгчдийн Их хурлын Байнгын хорооны дарга ноён Ли Вэй, Бээжин хотын Ардын Төлөөлөгчдийн Их хурлын Байнгын хорооны орлогч дарга ноён Жан Чанг, Бээжин хотын Байгаль хамгаалах газрын дарга хатагтай Ли Чжао Хуа нарын албаны хүмүүс НИТХ-ын дарга С.Амарсайхан тэргүүтэй төлөөлөгчдийг хүлээн авч уулзлаа.
Уулзалтын үеэр Бээжин хотын Ардын Төлөөлөгчдийн Их хурлын Байнгын хорооны дарга ноён Ли Вэй НИТХ-ын дарга С.Амарсайханд хандаж өөрийн урилгыг нь хүлээн авч, Бээжин хотод хүрэлцэн ирсэнд талархснаа илэрхийлэн, Бээжин хотод тавтай зочлохыг уриад хоёр хотын найрсаг хамтын ажиллагааг өргөжүүлэн хөгжүүлэхэд та бүхний энэ удаагийн айлчлал чухал үүрэг гүйцэтгэх болно гэдгийг онцлон тэмдэглэлээ.
Ноён Ли Вэй хэлсэн үгэндээ “БНХАУ-ын төр засгийн газраас баримталж буй “Нэг бүс-Нэг зам” санаачлага болон Монгол улсын засгийн газрын “Хөгжлийн зам” бодлогыг хэрэгжүүлэх чиглэлд та бид хамтран ажиллах нь чухал юм. Энэ хүрээнд хоёр хотын салбарын хамтын ажиллагааг эрчимжүүлэх хүсэлтэй байна. Бээжин хотын Ардын Төлөөлөгчдийн Их хурлын байнгын хороо болон НИТХ нь өөр өөрийн хотуудын бодлогыг тодорхойлох, хотын хөгжлийн эрх зүйн гол баримт бичгүүдийг гаргадаг гэдгээрээ адил төстэй байгууллагууд юм. АТИХБХ нь 686 хурлын төлөөлөгчтэй, 57 тэргүүлэгчтэй, 2-3 сар тутамд тэргүүлэгчдийн хурал хуралддаг, чуулган нь жилдээ 1-2 хуралддаг.
Энэ удаагийн айлчлалаар та бүхэн манай хотын үйлдвэрлэл үйлчилгээ, санхүү эдийн засаг, хурдацтай хөгжиж байгаа дүүргүүд болон Бээжин хотын худалдаа эдийн засгийн чөлөөт бүс, байгаль орчин хамгааллын газар болон тээврийн зохицуулалтын хорооны үйл ажиллагааг судлан танилцах хүсэлтээ илэрхийлснийг би хувьдаа сонсоод эдгээр чиглэлд Улаанбаатар хот ихээхэн анхаарч ажиллаж байгаа гэж ойлголоо. Эдгээр чиглэлд Бээжин хотын АТИХБХ бодлогын олон зохицуулалт хийж, цөөнгүй баримт бичгүүдийг батлан гаргасан. Хүн ам төвлөрсөн их хотыг дагалдан бий болдог агаарын бохирдол, усны хэрэглээний зохицуулалт, хог хаягдалын менежментийн талаар бидний хуримтлуулсан туршлага багагүй бий.
Дэд бүтцийн хөгжлийн хүрээнд хоёр хот харилцан ашигтай хамтын ажиллагааг эрхэмлэхийг бид чухалчилж байна. Бээжин-Улаанбаатар хоёр хот нь хөрш зэргэлдээх хоёр улс орны нийслэлийн хувьд эдийн засаг, нийгэм, соёл урлаг, аялал жуулчлалын салбарт нягт хамтран ажиллах боломж дүүрэн байна гэж үзэж байна.
Дэд бүтэц, техник технологи, инженер байгууламжийн чиглэлээр манай хот тодорхой амжилтуудыг гарганажиллаж байна. Энэ чиглэлийн туршлагаас та бүхэнтэй хуваалцахдаа бид баяртай байх болно.
Бээжин хот бол 21 сая хүн амтай их хот. Иймээс томоохон хотуудад тулгардаг бэрхшээл хүндрэлүүд Бээжин хотод ч мөн тулгарч байна. Эдгээрээс хамгийн хүндрэлтэй асуудал бол авто замын түгжрэл болон агаарын бохирдлын асуудал юм.
Бидний зүгээс авто замын түгжрэлийг бууруулах, нийслэлийн агаарын бохирдлыг бууруулах чиглэлд авч хэрэгжүүлж ирсэн арга хэмжээ, туршлагаасаа та бүхэн хуваалцахад бэлэн байна.
Дараагийн нэг асуудал бол хоёр хотын хувьд соёл хүмүүнлэгийн солилцооны үйл ажиллагааг өргөжүүлэх, хоёр улсын ард түмний соёл уламжлалыг харилцан таниулах зэрэг ажил юм.
Хятадын ард түмний дунд “Холын хамаатнаас ойрын хөрш илүү дээр” гэдэг зүйл үг бий. Хоёр улсын газарзүйн ойр байршил нь эдийн засгийн харилцан хамтын ажиллагааг харилцан үр ашигтай хөгжүүлэх давуу тал юм” гэв.
НИТХ-ын дарга С.Амарсайхан Бээжин хотын Ардын Төлөөлөгчдийн Их хурлын Байнгын хорооны дарга ноён Ли Вэй болон албаны бусад хүмүүст хандан “Монгол Улсын нийслэл Улаанбаатар хотын ИТХ-ын дарга, төлөөлөгчдийг найрсаг дотноор угтан авч буйд талархснаа илэрхийлээд “Энэ удаагийн айлчлалд НИТХ-ын зүгээс оролцож байгаа нь хоёр орны Засгийн газрын стратегийн иж бүрэн түншлэлийн харилцаа, хамтын ажиллагааг өргөн хүрээнд харилцан үр ашигтай хөгжүүлэхэд өндөр ач холбогдол өгч байгаагийн илэрхийлэл гэж та бүхэн ойлгож болно.
Уул усаар холбогдсон хоёр улсын хувьд харилцан ашигтай хамтын ажиллагааг бүх салбарт өргөжүүлэхийг бид зорьж байна. Эдийн засаг, эрүүл мэнд, соёл, боловсрол, нийгэм хүмүүнлэгийн бүхий л салбараар идэвхтэй хамтын ажиллагаа өрнөж байгаа нь хоёр улсын найрамдалт харилцааг бэхжүүлж, улам хөгжүүлэхэд чухал үүрэгтэй. Монгол улсын нийслэл Улаанбаатар хотын иргэд оршин суугчдын тоо нэмэгдэж, хот хурдацтай хөшжиж байгаатай зэрэгцэн авто замын түгжрэл, агаар орчны бохирдол улам нэмэгдэж байна. Энэ удаагийн айлчлаар бид Бээжин хот авто замын ачаалал, агаарын бохирдлыг бууруулсан туршлагаас судлахаас гадна хотын эдийн засгийн чадавхийн үндсэн сууь нь болсон Санхүү эдийн засгийн чөлөөт бүсийн үйл ажиллагаатай танилцах боломж олгосон та бүхэнд талархал илэрхийлье.
Бээжин-Улаанбаатар хот 2014 онд ах дүүгийн найрсаг харилцаатай хот болсон. Бидний хувьд хоёр хотын хамтын ажиллагааг улам эрчимжүүлж, тэр хүрээнд харилцан хамтын ажиллагааг шинэ шатанд өрнүүлэх зорилгоор өнөөдрийн айлчлалыг хийж байна.
Миний бие НИТХ-ын даргын ажлаас гадна Улаанбаатар хотын ГХУСАЗЗ-ийн даргын ажлыг давхар хашдаг. Энэ хүрээнд Бээжин хотын Нийгмийг аюулаас хамгаалах байгууллага, тэр дундаа Бээжин хотын авто зам, олон нйитийн аюулгүй байдлын нэгдсэн удирдлага хяналтын төв болон Бээжин хотын ухаалаг хотын шийдлүүдтэй үйл танилцах сонирхолтой байна ” гэв.
Үүний дараагаар НИТХ-ын дарга С.Амарсайхан тэргүүтэй НИТХ-ын төлөөлөгчид Бээжин хотын Нийгмийг аюулаас хамгаалах газрын Хяналтын нэгдсэн төвийн үйл ажиллагаатай танилцаж, тус газрын удирдлагуудтай хамтран ажиллах талаар санал солилцлоо.
Бээжин хотын Нийгмийг аюулаас хамгаалах газрын дарга хариулахдаа “Засгийн газар болон Бээжин хотын захиргаа, аж ахуйн нэгжүүдийн зүгээс камержуулалтын үйл ажиллагаааг дэмжиж өгдөг. Бид 2021 он гэхэд Бээжин хотын бүх байршлыг 100 хувь хяналтын төвд системд холбох ажлыг хэрэгжүүлэхийг зорин ажиллаж байна. Ингэж чадвал камерийн системээр дамжуулан гэмт хэргийг илрүүлэх, таслан зогсоох боломж бүрдэнэ гэж харж байгаа. Одоогийн байдлаар Бээжин хотын хэмжээнд 60 мянган ширхэг камер 95 доошгүй хувьтайгаар хэвийн ажиллаж байна. Камержуулалтын систем нэвтэрснээр гэмт хэргийг гаралт 30 хувиар буурсан. Камеруудыг 100 хувь дотоодод үйлдвэрлэсэн камер ашигладаг учраас эвдэрч гэмтсэн, тоос шороо болж үзэгдэх орчин хязгаарлагдсан нөхцөлд тухайн камерийг үйлдвэрлэж суурилуулсан компаниудтай гэрээтэй ажиллуулж, камеруудын хэвийн үйл ажиллагааг хангаж ажилладаг. Хэрвээ хүсвэл аж ахуйн нэгжүүд манай хяналтын систэмтэй хамтарч өөрсдийн байгууллагын үйл ажиллагаагаа хянах боломж нээлттэй байдаг ” гэдгийг хэллээ.
НИТХ-ын төлөөлөгчид ийнхүү Бээжин хотын Нийгмийг аюулаас хамгаалах сонирхсон асуултаа асууж, хариулт авлаа.
БЭЭЖИН ХОТОД НҮҮРСНИЙ УТААНЫ АГААРЫН БОХИРДОЛД ҮЗҮҮЛЭХ ХУВЬ 3 ХУВЬД ХҮРСЭН
НИТХ-ын дарга С.Амарсайхан тэргүүтэй НИТХ-ын төлөөлөгчид айлчлалын хоёрдох өдрөө Бээжин хотын байгаль хамгаалах газраар зочиллоо. Тус газрын дарга хатагтай Ли Чжао Хуа зочдыг хүлээн авч Бээжин хот агаарын бохирдлыг бууруулах чиглэлээр авч хэрэгжүүлж ирсэн арга хэмжээний тухай мэдээллийг танилцууллаа.
“Бээжин хотын агаарын бохирдлыг бууруулах асуудал нь үндэсний хэмжээнд өрнөсөн бөгөөд БНХАУ-ын төрийн бодлого, Засгийн газар, Хотын хэмжээнд гэсэн шатлалтайгаар хэрэгжсэн. Зөвхөн агаарын бохирдол гэхгүй, ус, хөрсний бохирдол гэх зэрэг байгаль орчиныг хамгаалах чиглэлд шат дараатай арга хэмжээ явуулж ирсэн. Бээжин хот 20 жилийн өмнөөс буюу 1998 оноос эхлэн агаарын бохирдлын асуудалтай бодлого төлөвлөлт гаргаж тэмцэж эхэлсэн. Бид “Цэнхэр тэнгэрээ хамгаалья” уриатайгаар агаарын бохирдлын эсрэг тэмцэлээ илэрхийлдэг. 2017 оны эхэнд Бээжин хотын агаарын бохирдол дэх нарийн тоосжилтын хэмжээг 73 хувь байсан бол бид агаарын бохирдлыг бууруулах чиглэлээр зорилтот бодлого хэрэгжүүлсний үр дүнд мөн оны эцсээр агаар дах нарийн тоосжилтын хэмжээг 58 хувь болгож бууруулж чадсан. Дээрх үзүүлэлтүүдийг илүү доош бууруулах зорилт тавин ажиллаж байна.
20 жилийн хугацааны эхний жилүүдэд агаарт байх хорт бодисын ихэнх нь нүүрснээс үүдэлтэй байсан бол сүүлийн жилүүдэд энэ байдал өөрчлөгдсөн. Одоогийн байдлаар нүүрний утаанаас үүдэлтэй агаарын бохирдол 3%-д хүрсэн байна. Бээжинд нүүрсний хэрэглээ эрс багассан. Өдгөө зөвхөн захын хорооллын зарим айл өрхүүд зөвшөөрөгдсөн бага хэмжээгээр нүүрс түлдэг” гэдгийг онцоллоо.
ЦАХИЛГААН АВТОМАШИН ХУДАЛДАН АВСАН ИРГЭДЭД ТӨРӨӨС ДЭМЖЛЭГ ҮЗҮҮЛДЭГ
Зочид төлөөлөгчид үүний дараагаар Бээжин хотын Зам, тээврийн хорооны удирдлагатай уулзаж, замын хөдөлгөөний хяналтын удирдлагын танхимтай танилцав. Тус хороо нь Бээжин хотын доторхи Зам харилцааг зохицуулах гол үүрэгтэй байгууллага бөгөөд Цагдаагийн байгууллага, хууль эрх зүйн хороотой хамтарч ажилладаг. Замын түгжрэлийг бууруулах чиглэлээр авто замын нэвтрэх чадварыг сайжруулах, автомашины дугаарын тэгш сондгойгоор хөдөлгөөнд оролцуулах зэрэг арга хэлбэрийг хэрэгжүүлж ирсэн. Мөн мөнгөтэй иргэн бүр автомашин худалдан авдаг явдлыг хориглож, төрийн бодлогоор жилд худалдах автомашины тоог 100 мянга байхаар тогтоож, үүнийгээ иргэдэд хүргэхдээ сугалааны аргаар шийдсэн байна. Эдгээр машины 70 хувь нь эко цахилгаан машин байхаар шийдэж, эко автомашин авсан иргэдэд төрөөс дэмжлэг үзүүлдэг. Замын хөдөлгөөний зохицуулалтыг судлах асуудалд мэргэжлийн судлаачдыг татан оролцуулж, тэдний хийсэн судалгаанд үндэслэн бодлого гаргадаг. Хөдөө орон нутгийн автомашиныг Бээжин хотод зорчихыг хориглосон гэх мэтийн механик аргыг хэрэглэж байгаа бол Замыг өргөтгөх, нэвтрэх чадварыг нэмэгдүүлэх зорилгоор шинээр гүүрэн болон зам барих ажлыг байнга хэрэгжүүлж ирсэн байна.
Эдгээр аргуудаас гадна бүтээн байгуулалтын ажлыг орон нутагт чиглүүлэх, хотруу чиглэх иргэдийн хөдөлгөөнийг сааруулах, замын хөдөлгөөний дүрэм журмыг мөрдүүлэх, иргэдийн хөдөлгөөнд оролцох соёлыг дээшлүүлэх, дүрэм зөрчсөн тохиолдолд эдийн засгийн арга болох торгууль шийтгэл оногдуулах зэргээр ажиллаж байгаа гэдгийг дурьдлаа. Бээжин хотын иргэд зай нь 1 км-ийн радиустай зайд очих бол явганаар алхах, 3 км хүртэл зайд бол унадаг дугуй унах, 5 км радиусын зайд нийтийн тээвэр /автобус, метро, такси/ хэрэглэх, 15 км зайд автобус ашиглах, 30 км радиустай зайд зорчих бол метро, галт хэрэг, 50 км-ын хол зайд метро, жижиг автомашин, 100 км-ын радиуст хот хоорондын тээвэр, 300 км-аас хол зайд хурдны галт тэрэг, хот хоорондын төмөр замын вагон тус тус ашиглах дадал зуршлыг сурталчилан таниулж, 2020 оноос хэвшил болгохоор зорьж байгааг уламжиллаа.
БЭЭЖИН ХОТЫН ҮЙЛДВЭРЛЭЛИЙН ДҮҮРГЭЭР ЗОЧЛОВ
Айлчлалын төгсгөлд НИТХ-ын дарга тэргүүтэй төлөөлөгчид Бээжин хотын Шүнь-И дүүрэгт байрлах телевиз, суваг дамжуулах тоног төхөөрөмжийн үйлдвэрээр зочилж, үйлдвэрлэлтийн үйл ажиллагаатай нь танилцан, дараагаар нь Бээжин – Танжу чөлөөт худалдааны бүсээр зочилж, чөлөөт бүсийн хөгжлийн түүх, үйл ажиллагааны талаарх мэдээллийг тус төвийн даргын талбартайгаар сонслоо.
Төгсгөлд нь Бээжин хотын үйлдвэрлэл технологийн дүүрэг болох Шүнь-И дүүргийн дарга, хатагтай Че Хэ Чжин Зочдын хүлээн авч дүүргийнхээ танилцуулгыг хүргэлээ.
Ийнхүү НИТХ-ын дарга С.Амарсайхан тэргүүтэй НИТХ-ын төлөөлөгчдийн Бээжин хотод хийсэн анхны айлчлал амжилттай өндөрлөж, хоёр хотын хамтын ажиллагааг өргөжүүлэх, нийслэл хотод тулгараад байгаа авто замын түгжрэлийг багасгах, агаарын бохирдлыг бууруулах чиглэлд тодорхой арга туршлагыг судалсан, хэрэгжүүлэх боломжийг эрэлхийлсэн, Улаанбаатар чөлөөт бүс байгуулахад тулгамдаж байсан асуудлын шийдлийг олж харсан, ганзага дүүрэн олзтой албан томилолт боллоо.
Эх сурвалж: citycouncil.mn
Сэтгэгдэл ( 1 )
Сайн байна. Бээжин хотыг яаж утаагүй түгжрэлгүй болгосон туршлагыг судлан хэрэгжүүлэх хэрэгтэй. 21 сая хүний эрүүл аюулгүй орчонд амьдрах нөхцлийг бүрдүүлж чадсан улс 1.3 сая хүнтэй Утаанбаатрыг, Улаанбаатар болгож чадна