УИХ-аас Монгол Улсын 2022 оны төсвийн тодотголын талаарх хуулийн төслүүд болон хамт өргөн мэдүүлсэн хууль, тогтоолын төслүүдийг өнгөрсөн баасан гарагт /2022.04.29/ эцэслэн баталлаа. Ингэснээр 2022 оны нэгдсэн төсвийн тухай хууль хэрэгжиж эхэлснээсээ хойш дөрвөн сарын дотор ХОЁР УДАА тодотгол хийгдлээ.
УИХ-аас 2022 оны нэгдсэн төсвийг анх батлахдаа:
Харин энэ удаагийн тодотголоор:
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ энэ оны төсвийн талаар хэлэхдээ “Татвар төлөгчдийн мөнгө бүр эдийн засагт үржүүлэхийн хүрдийн үүрэг гүйцэтгэх, хувийн хэвшлийн болон хөрөнгө оруулагчдын сэдлийг төрүүлэх ерөнхий зарчимд тулгуурлаж боловсруулагдсан” гэж байв. Харин төсвийн төслийг хуульчлан, баталсан парламентын спикер Г.Занданшатар “Цар тахлын дараах сэргэлтийг дэмжихэд чиглэсэн төсөв” боллоо гэж тодотгож байлаа.
Гэсэн ч макро эдийн засаг болоод төсвийн төсөөлөлд учирч болзошгүй эрсдэлүүд нэмэгдсэн учраас төсөвт тодотгол хийхээс өөр аргагүй боллоо гэж тайлбарлаж байна. Тухайлбал:
Төсвийн хөрөнгө оруулалтын тухайд хэмнэлтийн бодлогыг хэрхэн хэрэгжүүлэхээр тусгасан талаар Сангийн яамны Төрийн нарийн бичгийн дарга Ж.Ганбат хэлэхдээ “Төсвийн хөрөнгө оруулалтын тухайд хэмнэлтийн хэд хэдэн зарчмыг барьсан. Эхнийх нь нэн шаардлагатай биш төслүүдийн хөрөнгө оруулалтыг хэмнэх. Үүнд оффисын барилга, наадмын талбай, спорт заал, усан бассейн, оффисын тоног төхөөрөмж, их засвар, орон нутгийн тохижилт, нийтийн эзэмшлийн зам талбай гээд нийтдээ 91 төслийн 101.6 тэрбум төгрөгийн хөрөнгө оруулалтыг нэн шаардлагатай биш гэж үзээд хэмнэхээр оруулж ирсэн.
Мөн ажлын явц, гүйцэтгэлтэй нь уялдуулан энэ онд ашиглалтад орох боломжгүй зарим төслийн санхүүжилтийг хойшлуулах арга хэмжээ авсан. Үүнд 338 төслийн 415.3 тэрбум төгрөгийн хөрөнгө оруулалтыг хойшлуулан ирэх он руу шилжүүлэхээр шийдвэрлэсэн. Нийлээд хөрөнгө оруулалтаас 516.9 тэрбум төгрөгийг төсвийн тодотгол дээр хэмнэхээр оруулж ирсэн.
Нийслэл хотын 57 хэсэгт цэцэрлэгийн хүртээмж хүндрэлтэй байгаа учир хүртээмжийг нэмэгдүүлэх асуудлыг Засгийн газар ярилцаад эхний ээлжинд Улаанбаатарт 100 тэрбум төгрөгийн хөрөнгө оруулалтыг тусгасан. Яамнаас орон нутагт хүртээмж харьцангуй гайгүй гэсэн мэдээлэл өгсөн. Тиймээс эхний ээлжинд нийслэл хотод цэцэрлэгийн хүртээмжийн асуудлыг шийдээд, орон нутагт үе шаттайгаар шийдвэрлэнэ” гэсэн юм.
Энэ оны төсвийг хоёр дахиа тодотгосон зорилго нь төсвийн зардлыг хэмнэх, зардлаа оновчтой байдлаар эргэн харах буюу сангийн бодлогыг хумих арга хэмжээнүүдээр дамжуулан инфляцын эрчмийг бууруулахад чиглэх ёстой.
Тэгвэл төсвийн тодотголоор орлого, зарлагын аль аль нь үндсэн дүнгээсээ 240 гаруй тэрбум төгрөгөөр буурч батлагдлаа.
Төсвийн ерөнхийлөн захирагчдын захиран зарцуулах мөнгөний хэмжээ энэ удаагийн төсвийн тодотголоор хэрхэн өөрчлөгдсөнийг анх батлагдсан төсвийнхтэй харьцуулан хүргэе.
Монгол Улсын Ерөнхийлөгчийн Тамгын Газрын Дарга
Монгол Улсын Их Хурлын Дарга
Монгол Улсын Ерөнхий сайд
Монгол Улсын Шадар сайд
Засгийн газрын хэрэг эрхлэх газрын дарга
Байгаль орчин, аялал жуулчлалын сайд
Гадаад харилцааны сайд
Сангийн сайд
Хууль зүй, дотоод хэргийн сайдын багцад
Зам тээврийн хөгжлийн сайд
Батлан хамгаалахын сайд
Боловсрол, шинжлэх ухааны сайд
Уул уурхай, хүнд үйлдвэрийн сайд
Хүнс, хөдөө аж ахуй, хөнгөн үйлдвэрийн сайд
Хөдөлмөр, нийгмийн хамгааллын сайд
Эрүүл мэндийн сайд
Эрчим хүчний сайд
Барилга, хот байгуулалтын сайд
Соёлын сайд
Эдийн засаг хөгжлийн сайд
Цахим хөгжил, харилцаа холбооны сайд
Шүүхийн сахилгын хороо
Улсын Ерөнхий прокурор
Авлигатай тэмцэх газрын дарга
Үндэсний аюулгүй байдлын зөвлөлийн нарийн бичгийн дарга
Монгол Улсын Ерөнхий аудитор
Санхүүгийн зохицуулах хорооны дарга
Улсын дээд шүүхийн Ерөнхий шүүгч
Шүүхийн Ерөнхий Зөвлөлийн дарга
Хүний Эрхийн Үндэсний Комиссийн дарга
Монгол Улсын Үндсэн хуулийн цэцийн дарга
Төрийн албаны зөвлөлийн дарга
Үндэсний статистикийн хорооны дарга
Сонгуулийн Ерөнхий Хорооны дарга
Цагаатгах ажлыг удирдан зохион байгуулах улсын комиссын даргын зардал
Сэтгэгдэл ( 0 )